lørdag den 10. november 2012

EFTERTANKE



På vej hjem fra mit seneste foredrag i en børnehave sad jeg og tænkte over aftenen. Som mange andre sikkert gør, så sad jeg og kom hele tiden i tanke om ting, jeg også gerne ville have haft med. Men med en tidsbegrænsning er det svært at nå hele vejen rundt og få alle de gode argumenter med. Det er også bare fordi jeg brænder virkelig meget for, at forældre tænker over, hvad de giver deres børn. Både den mad de giver dem lige nu og de holdninger til mad og sundhed de giver deres børn med videre i livet.

Det er jo ikke kun et spørgsmål om at begrænse mængden af sukker eller tomme kalorier, men om at spise sundt, så vi får alt det vi har brug for. For børn er det vigtigt med den sunde mad for at de har energi til at lege, vokse og lære, men også for at forebygge sygdomme og overvægt.

Det må da være en motivation i sig selv for at give sine børn (og sig selv) sund mad.

Så hvad er din udfordring i at vælge det sunde for dig og dine børn? 

Jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig og din familie til at leve sundere, så hvis du brænder inde med et problem eller et spørgsmål, så tøv ikke med at skrive til mig.

Kh Mia




Ingen kommentarer:

Send en kommentar