onsdag den 13. februar 2013

MANDAGSMAD



Mandag + fastelavn= super trætte børn. Lidt for meget pep og forventninger/spænding kan tage pusten fra de fleste. Normalt ville jeg have lavet noget super nemt, men på trods af, at jeg var alene med ungerne. så kastede jeg mig ud i min egen version af Kvicklys kyllingebryst med serranoskinke. For at gøre den lidt mere børnevenlig havde jeg købt kyllinge inderfilet - de er bare mere mundrette til børn og bliver altså ikke så tørre fordi de kun skal have 4 minutter på hver side. Jeg rullede kyllingestykkerne med lidt basilikum og serranoskinke og stegte dem på panden. Dertil kogte jeg fuldkornspasta og stegte lidt fennikel, porre og rød peber. Som topping på det hele var der revet parnesan. 

Det smagte super godt - ungerne var mest vilde med pastaen. De spiser ikke så meget for tiden, og havde spist en masse peberfrugt imens jeg lavede mad. Den store spiste en enkelt kyllingerulle, fordi jeg fortalte, at det spiser man i Barcelona og man kyllingen hjælper til at opbygge musklerne. Den købte han og synes oven i købet det smagte godt. "Mor, det er fordi der er salt på, at det smager godt, ikke?". Det bekræfter jeg og fortæller, at det er serranoskinken, der er saltet og røget. "Adddrr, er den rådden???". Jeps, børn er jo sjove.

Grøntsagerne var jeg den eneste, der sprang ud i, men det var heller ikke så børnevenligt...

Bon appetit!

Kh Mia 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar